Generalforsamling

GENERALFORSAMLING 2022

Formandens beretning fra generalforsamlingen den 10/3-2022

Covid 19 og de medfølgende restriktioner har gjort, at undervisningen i 2020 og 2021 har været aflyst en del.

Det har været en hård tid for både elevponyer/heste som har savnet at blive nusset omkring, og børn og forældre, som har savnet omgangen med dyrene.

Samtidig har det også ramt klubben økonomisk, da hestene stadig  skulle fodres, have smed og dyrlæge – og undervisningen var lukket ned.

Til stor glæde for klubben var der rigtig mange der fortsatte deres månedlige indbetaling, selv om de ikke kunne få undervisning. KÆMPE stor tak til dem, da det hjalp gevaldigt på økonomien.

Stævne arrangementerne har også været skåret gevaldigt ned pga corona. Vi har i 2021 deltaget i flere stævner på Bønderskovgård, hvor vore ryttere har mødt talrigt op og har klaret sig godt.

Vi fik holdt stævne i september og november, ligeledes med stor tilslutning, hvor vejret artede sig godt, og alle hyggede sig.

Ridelejren blev kortet en dag ned pga forbud mod overnatning, så børnene kom lørdag morgen og hyggede med hestene hele dagen. Vi sluttede af med bål, og forældrene afhentede deres børn i løbet af aftenen.

Wiffertholmstævnet blev holdt den 18-19 sep, hvor vi som sædvanlig stillede en bod op, hvor vi solgte mad og drikkevarer

Alle undervisningshold mandag, tirsdag, onsdag og torsdag er fyldt op. Derudover er der stor aktivitet af ryttere, der selv motionerer deres heste i hallen samt på udendørsbanerne. Dejligt faciliteterne bliver brugt.

Søndag i de lige uger benyttes hallen af Himmerlands Køre-og Rideforening i tidsrummet 10.00 – 12.00.

I marts 2022 bliver der sat LED lamper op i ridehallen, da Nordlys har sponsoreret kr. 30.000,- dertil.

Referat fra generalforsamlingen finder du her.