Forside

Kongerslev og Omegns Rideklub

Rideklub i Kongerslev nær Aalborg, holdundervisning, opstaldning og ridestævne

Rideklubben startede i 1988 og fik i 1999 bygget ridehal i Svanholmsmindevej 17, 9293 Kongerslev.

Vi tilbyder undervisning i både spring og dressur for alle aldre. Undervisningen foregår på de udendørs baner når vejret er godt ellers rykkes der indenfor. Der er undervisning hele året rundt, men der holdes sommerferie i juli og vinterferie i december måned, derudover holdes der lukket i alle skoleferier i Rebild Kommune undtagen sommerferien.

Opstaldning

På gården hvor klubben er beliggende, er der plads til 24 heste, fordelt i to stalde. De opstaldede heste bliver passet med fodring, udmugning og luftning. Den månedlige pris for en boks er kr. 2.200,- inkl. moms. I denne pris indgår to daglige måltider bestående af piller og wrap samt halm. Hestene bliver luftet stort set hver dag alt efter vejret.
Med i opstaldningen er der mulighed for at benytte klubbens faciliteter, to private udendørs baner, en på 25×50 og en på 20×60, samt en privat ridehal på 20×40 der må benyttes året rundt undtagen i meget varme måneder som juli og august.
Den månedlige pris for sommergræsning er kr. 1.500,-. I denne pris indgår ovenstående faciliteter også.

Undervisning

Der opkræves medlemskontingent to gange om året: i april og i oktober.

Der skal købes halkort for at benytte de private udendørsbane på 25×50 og 20×60 samt den private ridehal, udenfor KORK’s undervisningstider.
Et halkort koster kr. 350,- om måneden, som betales den 1. i måneden. Dette gælder til alle baner.

Giv os et like!

Følg os på